Kauza: Lístok sa stratil alebo moje skvostné skúsenosti so Slovenskou poštou

Príjemný utorok želám ~
Poznáte literárne dielo Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe neostali od Jána Chalúpku? V dnešnej dobe by sme my, využívatelia služieb Slovenskej pošty, mohli skomponovať dielo s názvom Poštovo! Išlo by o jednoduchú banálnu detektívku, ba priam thriller, pri hľadaní balíkov v spojení s prvkami hororu, keď týždne či mesiace čakáte, či vám vôbec dorazí. Toľko pravdy, toľko napätia! Z toho by bol hotový trhák, tu vám vravím píšem. Niekedy si pripadám, že proces doručovania balíčkov sú akési hry o život v menšom vydaní.

Išlo by o skvostný koncept, ktorý by mohol ľudí zaujať. Veď napokon diela, ktoré vám "hovoria z duše" a majú veľkú výpovednú hodnotu, sa čítajú najlepšie. Čitateľ sa s takýmito dielami poväčšine okamžite stotožní. A verte mi, v prípade Slovenskej pošty (ďalej iba SP), je to reálny problém priam každého dňa.

Žltý papierik - indikátor šťastia
Ste si vedomí existencie žltých, už údajne bielych, papierikov, ktoré vám indikujú to, že máte na pošte balíček? Údajne ide o nadrozmernú zásielku. Poznáme tie nadrozmerné listové zásielky. Darmo, SP vie byť vtipná. Takéto nadrozmerné vtipy mám asi najradšej.

Košické pobočky SP to ale neraz vyriešia inak. Priam vynikajúco. Dajú vám ho podpísať rovno pri okienku po tom, čo vám zavolajú, lebo "vás poznajú", že si máte po balíček prísť, lebo zajtra už by ho poslali spať.

Som na pošte V.I.P
- Po prvé, wau - SP vám dokonca volá, že tam máte balík! Niekedy sa cítim ako V.I.P.
- Po druhé, wau - dokonca čakajú do poslednej chvíle, pretože vo vás majú vieru, že sa určite BEZ LÍSTOČKA, KTORÝ NEBOL DORUČENÝ, ehm SA STRATIL dostavíte!
- A dokonca vám ho dajú podpísať so slovami: ,,Vy ste ho neobdržali? Fuh, ale to ste museli. Veď my sme vám ho doniesli. Možno ste si nevšimli a vyhodili ste ho s letákmi alebo tak." Áno, niekde v čiernej diere sa stratil. Musím sa ale priznať, že od SP by som za tie roky čakala väčšiu kreativitu. Vyhodenie s letákmi je už otrepané a už to nie je ani vtipné :(

Ách, tá Čína!
Balíčky z Číny sú osobitou kategóriou. Ak ich nezadrží colnica (ktorá už musí námatkovo moje meno zadržiavať, ako sa stalo pred niekoľkými dňami :D), tak opäť nastane kauza ,,Lístok sa stratil". 

Personifikácia balíčka alebo balíček sám od seba odišiel
Veru, SP je strojcom bizarných udalostí. V tomto prípade by sme mohli hovoriť o akomsi sci-fi nereálnom akte magického realizmu, keď môj balíček sám od seba odišiel. Možno lístoček do schránky vhodili neskoro a už mu bolo jednoducho smutno. Asi ma šiel hľadať. Sám. Sám si otvoril skrinku, prekĺzol cez zavreté okienka a napokon nejakým zázrakom vyšiel z uzamknutej budovy.

Prišli sme k okienku, pozdravili a podali tete lístok. Schmatla ho sťa by výherný tipovací tiket a odbehla ku skrinke. Po tom, čo ho hľadala zhruba tri minúty a jej zmätenom pohľade na nás, do skrine, na nás, do skrine, som už vedela, že niečo nie je v poriadku. Odbehla ešte doprava, doľava, opýtala sa kolegýň.

Napokon podišla opäť k okienku a opýtala sa, odkiaľ ten lístok máme, veď balík tu nie je. Viete, bežne si tlačím poštové lístky a sem-tam zájdem na poštu, či náhodou niekde neleží balík s mojím menom a zhodným číslom, ktoré by som tipom na lístoček uviedla. Prosím, toto vyjadrenie je čistou iróniou, neberte ho doslovne. Ide o vtip, pre prípad, že by sa toho niekto chcel chytiť. Nič to, naskytol sa zamatový rozruch, na ktorého čele stále v ofenzívnej línii moja mamina. Naša čata sa však rozrástla o ďalších ľudí, ktorí potvrdili, že nie sme jediné a balíčky takto odišli neraz aj im. Fuh, ešteže v tomto nie som V.I.P. a aj iné balíčky majú nohy.

Doplatok za platbu, ktorá sa ani nezrealizovala
Len tak medzi rečou, keď moja mamina telefonovala so starkou sa jej opýtala, či niečo doplácala nejakej pracovníčke SP. Totižto balíček, pre ktorý nám ako V.I.P subjektom volali, odovzdali so slovami, že ďakujú mamke (starkej) za platbu. Zo starkej nakoniec vypadlo, že im doplatila vyše 3€, lebo .. LEBO!

Pred mesiacom sme údajne prebrali balíček z Čiech, za ktorý sme údajne doplatili menej. Nie som si vedomá, ktorý balíček mi prišiel a taktiež si nie som vedomá, že sme doplácali. Ježiš, počkať! Ja ani mamina sme za žiaden balík neplatili!

SP má pravdepodobne asi nejakú tajnú rozviedku, pretože vedeli, že PRÁVE my, sme prebrali NEJAKÝ balík a že sme MY DOPLATILI menej. Ušlo im ale, že my sme nič nedoplácali a asi aj fakt, že majú informovať TOHO, NA ČIE MENO TO údajne BOLO.

Starkú sme mierne vyhrešili za to, že vôbec niečo také zaplatila, keďže ona s tým nemala nič a taktiež, riešiť rozdiel MIMO OKIENKA PO MESIACI. Akože pardon, ale ak niekto neovláda základy matematiky na takejto inštitúcii, poprípade nevie obsluhovať kalkulačku, za to je zodpovedný on sám, nie my.

,,Nevadí". Nemáš konkurenciu, môžeš si robiť čo chceš či ako to je s monopolmi a oligopolmi?

A to nehovorím o tom, keď svoj vozík postavia pred blok, vežiak, panelák čokoľvek a je naplnený balíčkami. Veď čo, kto by ukradol nejaké balíčky, no nie? Len potom, ak sa tak stane, je zrazu problém, lebo opäť, balíčky vedia chodiť.

A aké sú vaše skúsenosti s balíčkami a poštou? Primárne by som si rada prečítala vyjadrenie blogeriek, pretože my trávime na pošte pomerne dosť času, no nie? Haha. Každopádne ďakujem za každé prečítanie a komentár :)

1 comment:

  1. Pavla Kopuletá11:15

    S poštou mám také špatné zkušenosti. V pondělí jsem čekala zásilku, tak píši odesílateli, který zásilku podíval už minulý čtvrtek. Volal tedy na poštu a prý by mohla zásilka dojít ještě dnes nebo zítra, nic ale zatím nedošlo. V práci také posíláme klientům doporučená psaní a někteří po 14 dnech píší, kde to je. Podle sledovacího čísla to mají uložené na poště, ale nikdo jim nedá do schránky oznámení o uložení na poště. Fakt hrůza a to ani nemluvím o vysokých cenách. Zkrátka heslo Dnes podáte, zítra dodáme má něco do sebe :-DDD
    All my cosmetics

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)