Care of the Soul // Self Care o.2

Starostlivosť o dušu

Krásny utorok vám všetkým želám ~
Pokiaľ ste si neprečítali prvú časť tohto seriálového článku, môžete tak učiniť teraz a neskôr sa k tomuto jeho pokračovaniu vrátiť. Nič sa však nestane, ak preskočíte rovno sem a pustite sa do čítania druhej časti. Želám príjemné čítanie ~

Hello by lovely little licornes ~
If you haven´t read the first part of this continuous article, you can do it now and then come back to this part. In case you don´t feel like doing it now, it doesn´t matter that much and you can start with this one. Enjoy the reading ~

Ako si starostlivosť o seba predstavujem ja?
Tomuto odseku sa povenujem v tomto článku asi pomenej, pretože o tejto problematike som už napísala samostatný článok. Každopádne nechám sa aj ja sama prekvapiť, koľko riadkov tomu nakoniec venujem, pokiaľ sa dostanem na koniec svojich myšlienok.

  Ako tak čítam svoj predošlý článok, pozerám, že som vynechala jednu veľmi dôležitú vec - zapisovanie si všemožného aj nemožného. Osobne vlastním niekoľko zápisníkov do ktorých si kreslím, maľujem, píšem záznamy denníkového typu, zaznamenávam zaujímavé informácie či prepisujem citácie a parafrázy, ktoré ma zaujmú, kde si sem-tam založím nejaký zaujímavý recept. Kde si nalepujem rôzne obrázky, ktoré sa mi zapáčili, kde si prepisujem rôzne veci, ktoré nájdem plávaním naprieč internetom. Vyzerá to skrátka ako môj vlastný svet, ako moja duša.

How do I imagine a self care?
I won´t spend much time with explaining this part because I already make an article about this problematics a while ago. But I will let myself to be surprised where I will actually stop and how many lines I will actually dedicate to it until I will come to the end of my thoughts.

  Since I also read the article I made a while ago I realized, that I didn´t mention here one important thing - making notes of everything and anything. Personally I own a few notebooks into which I usually draw, paint, write the diary entries, note down the interesting information, rewrite the quotes and paraphrases which engaged my attention or into which I put some delicious recipe. I also tend to stick there different pictures which I like and rewrite a stuff I find "by sailing through the Internet". It looks like my own world, my own soul.

Myslím si, že takéto zápisky o človeku naozaj veľa vypovedia aj bez slov. Stačí len čítať medzi riadkami a chcieť to vidieť. Veď aj také vecičky, ktoré máte radi, o vás toooľko napovedia, že by ste sa čudovali! Dokonca moju dušu si takmer ako predostretú na striebornom podnose môžete prezrieť na mojom we♥it účte.

I really think that notes like these can tell a lot about a person who´s making them. You only have to read between the lines and want to see it. Even the things you like the most can create such a wonderful informative profile about you. My soul, as an outlined on a silver tray, you can see on my we♥it account.

Starostlivosť o dušu

  Ďalšou formou self care, o ktorej tu zatiaľ nepadlo ani slovo, je písanie článkov. Ale nie takých, na ktoré ste na tomto blogu zvyknutí. Tie sú z troška iného súdka. Teraz píšem o tých, akým je aj tento. Také, ktoré mi hovoria z duše. Je to neskutočne krásny pocit, keď píšete priamo z duše. Určite to niekedy skúste a uvidíte, ako odľahčene sa potom budete cítiť :)

  Aby som sa nielen ja, ale aj moja pleť, cítila dobre, neviem si svoj deň predstaviť bez dostatočnej hydratácie - zvonku a zvnútra. Denne niekedy vypijem aj 2l. Voda sa pre mňa za posledné roky stala akýmsi životabudičom. Prvá vec, ktorú po zobudení vykonám, je práve tá, že si doprajem niekoľko glgov čistej vody. Naštartuje ma do dňa, pripraví môj žalúdok na následnú konzumáciu raňajok a pomáha telu k jeho správnej fcii. Okrem toho si neviem vynachváliť vanilkové sójové mlieko z DM-ka ♥

  Another form of a self care for me is writing the articles. But not those ones you are already used to on this blog. I´m talking about these which are the same like this one you are currently reading. Those, which spring from my soul. It´s such a wonderful feeling when you write literally "from your soul". Be sure to try it at least once and you will see yourself how lightened you will feel :)

  I can´t imagine my day without a proper hydration - inside outside. I try to drink something about 2l of water daily. It´s very important for me, and my skin, to feel good. It´s also the first thing I drink in the morning, especially after getting up. Water helps me to wake up properly and freshen me in the morning. It also prepares a stomach for having a breakfast and it helps body to its proper functioning. Except the water I really love drinking vanilla soy milk from a DM ♥

Starostlivosť o dušu

  Skin care routine je ďalšia činnosť, v ktorej sa priam vyžívam a pri ktorej relaxujem. Moja ranná rutina v starostlivosti o pleť nie je až tak náročná ako večerná, čiže nezaberá veľa času. V tej večernej sa predsa len vyskytuje o niečo viac produktov a niekedy trvá aj 20 minút (s plátenkovou maskou oveľa viac). V rámci tohto bodu by som rada skončila, pretože v budúcnosti plánujem na túto tému vydať samostatný článok.

  Okrem starostlivosti o pleť je pre mňa istým oddychom aj starostlivosť o pokožku tela. Z času na čas si doprajem stráviť v kúpeľni o čosi dlhší čas ako obyčajne. Mám rada pekne voňavé produkty akými sú napríklad sprchové gély a telové mlieka a krémy. Neoddeliteľnou súčasťou je tiež peeling, ktorý zbaví pokožku tela starej kože a toxínov. Pokožka je krásne jemná a hebká na dotyk. V poslednom čase sa mi veľmi pozdáva používanie sprchových pien.

  Skin care routine is another important activity which helps me to calm down and feel rested. My morning skin care isn´t that difficult then the evening one. The evening one can take me whole 20 minutes to deal with - with a sheet mask it´s even prolonged. In this case I would like to stop here because I plan to make a separate article on this topic.

  Except the skin care, care of the whole body is somehow relaxing to me too. From time to time I spend more time in the bath room than usually. I really like nicely scented products for example shower gels and body lotions and creams. Inseparable part of a bath ritual for me is definitely a body peeling, which gets rid of the dead body cells and toxins. Skin is very soft and smooth to touch. Recently I´ve been using showering foams which are just perfect and sooo soft ♥

Starostlivosť o dušu

  Keďže sa nám už začala jeseň, nedá mi nespomenúť pitie čaju. Pomáha mi ukľudniť a uvoľniť sa, je skvelou náhradou ako si spestriť pitný režim, poslúži aj v prípade, ak máte chuť na niečo sladké. Okamžite vás zahreje, je vaším verným spoločníkom naprieč celým dňom a taktiež vám dokáže pomôcť v boji s počiatočnou bolesťou hrdla.

  Okrem čistej vody mi veľmi často dodáva energiu aj poriadna kopa ovocia a zeleniny. Nedokážem si ani len predstaviť, žeby som počas dňa nezjedla ani jeden kúsok ovocia či zeleniny. Priznám sa, tieto potraviny tvoria primárnu časť môjho jedálnička. Navyše je to skvelý nápad, ako ostať zdravý, plný energie a taktiež ako zahnať chuť na sladké niečím zdravým.

  With a beginning of autumn I can´t help myself but mention tea as well. Drinking tea helps me to calm down and relax and it´s also a good way to refresh your drinking regime . Even if you crave for something sweet, tea is a good substitute for that. It´s a very good method how to warm up your body, it´s a faithful companion during the whole day. Drinking tea can help with the beginning of a sore throat too.

  Except the water, a huge provider of energy to my body, is also fruit and vegetable. I can´t imagine my day without eating at least once piece of fruit or veggies. I have to admit that these groceries create a primal part of my daily intake. It´s also a great way how to stay healthy, full of energy and how not to crave for something sweet.

Starostlivosť o dušu

A čo tak naučiť sa niečo nové? Prečítať si zaujímavú kapitolu encyklopédie, zaujímať sa o to, ako funguje vesmír, dopátrať sa k tomu, čo naozaj spôsobilo vyhynutie dinosaurov alebo čo preberali hlavy ústredných mocností na Jaltskej konferencii. Možností je tak mnoho. Ja som si momentálne zvolila učenie sa nového jazyka - kórejčiny. Poviem vám, nie je to zrovna prechádzka ružovou záhradou, ale ak to človek naozaj chce, tak to ide a dá sa to. Akurát mi to znemožňuje časový deficit vďaka univerzite. Každopádne, chcela som tým povedať, že svoj intelekt by sme mali rozvíjať nepretržite. Každý deň by sme mohli pre seba urobiť niečo nové a naučiť sa napríklad nové slovíčko, ktoré zaradíme do svojho inventára slovnej zásoby, naučiť sa nejaký rok významnej udalosti alebo čokoľvek iné.

And what about learning something new? Reading an interesting chapter of an encyclopedia, being interested in about how the space actually works, what actually caused an extinction of dinosaurs or what the heads of the central powers were discussing during the Yalta Conference. There is so many opportunities. I chose learning Korean. Well, it´s not really easy, especially because of my uni timetable, but I try to make at least some time. In the end I would like to say, that expanding your intelect should be developed all the time. Every day we should learn something new - new word to use, new year of some famous events etc.

Starostlivosť o dušu

Would you like to leave a comment?

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)