Budapest ~ City center, Cat café, Zoo café, photos, video.

Všetkým prajem pekný a príjemný deň. Dnes mám pre vás článok venovaný výletu do Budapešti, ktorý sme s Láskou podnikli minulý víkend t.j. 2. a 3. januára. Naozaj pekný začiatok roka, čo poviete? Deň predtým som nám ešte urobila mapku s miestami, kde sme sa chceli zastaviť a čo sme chceli vidieť a v sobotu, o 06:02 hodine rannej nám šiel priamy vlak. Ani nie desať minút, čo sme vyrazili zo stanice, a v našom kupé sa objavil bezdomovec, ktorý ale našťastie zmizol a v polke cesty si k nám prisadol milý pán, ktorý si po pár minútach strávených v teple vyhriateho kupé otvoril fľašu červeného vína. Cesta však zbehla rýchlo tam, aj späť, za čo som nesmierne vďačná.

Čo sa týka všetkých vecí, ktoré som si zbalila, o tom som už samostatný článok robila. Prvý deň sme viac-menej zo začiatku skúmali mesto a cestou sme už nachádzali pár vecí, ktoré sme chceli navštíviť. Nebyť navigácie v mobile, asi sme stratení, pretože komunikácia v angličtine aspoň niektorým Maďarom asi nevonia. Avšak aj napriek tomu sme narazili na zopár milých ľudí, ktorí nám s cestou pomohli. Jedným z tých milých ľudí bola aj pani, ktorá mala na starosti penzión, kde sme strávili noc. Bol plne vybavený všetkým, čo sme potrebovali, dokonca aj samostatnou kúpeľňou kuchynkou.

Pokiaľ sa dobre pamätám, naše prvé zastávky boli mestský park, Námestie hrdinov, Andrášiho ulica, Bazilika sv. Štefana, Cat café a reštaurácia, kde sme boli na obed a objednali si vynikajúcu pizzu. Po výbornom a lahodnom obede sme sa vracali ešte do Cat café, kde sme omylom zabudli mapku a rezerváciu, haha. Po tejto neplánovanej zastávke sme zamierili do penziónu, kde sme ostali asi hodinku-dve a podvečer sme sa vybrali späť do mesta. Namierili sme si to na Gellértovu horu, odkiaľ je veľmi pekný výhľad na panorámu mesta, no to nebol náš konečný cieľ. P.P. ma vytiahol a donútil štverať sa až na samotný vrchol, kde bol hrad a sochy, ktoré ste mohli vidieť aj na videu. Chodenie a štveranie sa mi problém nerobí, absolvujem to každé leto, keď sa s rodinkou vyberieme niekam na hrady. Bola som však unavená zo skorého vstávania a najmä z toho, že sme tam celý deň poriadne vymrzli. Po výstupe nahor sme si to namierili ešte do mesta, kde si On dal nejaké cestoviny a mne, zlatíčko, objednal kurací burger. Po výdatnej večeri sme si to zmorení celodennou chôdzou namierili rovno do penziónu.

Na druhý deň sme sa hneď ráno vybrali do Zoo café, ktoré bolo len pár metrov od našeho penziónu. Tam sme strávili hodinku, vypýtali si zajačika, chameleóna a jaštera. Veľká škoda, že vtedy nebol k dispozícii žiaden had. Mali to tam naozaj krásne, len ma mrzelo, že chameleóny mali v akvárku umelé rastlinky :( Po tejto zastávke sme sa vybrali na sever, pozrieť sa na palác a topánky na Dunaji. Aj pri vode nás poriadne prefúklo, tak sme sa chceli čím skôr schovať niekam do tepla. Prechádzkou po meste sme narazili na reštauráciu, kde ste si mohli sami vyskladať cestoviny. Dala som si klasické vaječné s kapustou, cesnakom, kuracím mäsom a sladko-kyslou omáčkou. Boli naozaj výborné, mňam ♥

Po ďalšom chutnom obede sme natrafili na akési veľké obchodné centrum. I keď bolo takmer všetko zatvorené, chceli sme sa aspoň trošku zohriať - do odchodu vlaku sme mali predsa len ešte niekoľko hodín. Urobila som páru záberov a potom sme si sadli do Costa Café. Po kávičke sme sa vybrali na blízku stanicu, avšak ani jedného z nás nenapadlo, že sme celý deň išli opačným smerom, odkiaľ sme prišli, a že táto stanica nie je tá, na ktorú má prísť vlak. Za necelú hodinku pešo sme nakoniec dorazili na pôvodnú stanicu a čakali tam vyše hodiny na príchod vlaku. Do Košíc sme prišli o nejakej desiatej, štvrť na jedenásť v noci.

39 comments:

1. I'd love to visit Budapest someday!

ReplyDelete
  2. Moc pěkné fotky i blog :)

3. It´s a wonderful and amazing city! ♥

4. Eline Fløiten Nordli9 January 2016 at 23:56

So many nice pictures of Budapest! :-) Want to go there some day.

ReplyDelete
  5. Krásne fotky :) Budapešť je úžasné mesto, celkovo architektúrou a tak. Toto leto (vlastne už minulé) som tam tiež bola, ale ani zďaleka som neprešla toľko vecí, čo ty. No a teraz ma to pri pohľade na tvoje fotky celkom mrzí. :/

6. Budapešť je mesto na mojom zozname miest, ktoré chcem v tomto roku navštíviť..

Skvelé, že je tam aj mačacia kaviareň, tú určite neobídem :-)

keelifestyle.blogspot.sk

ReplyDelete
  7. Super článek, krásné fotky :)

SmileThess

8. Ja sa snažím z výletu vyťažiť čo najviac. Veď možno tam už nikdy viac nepôjdem, kto vie. Ale dúfam, že sa mi to ešte zopárkrát podarí, navštíviť Budapešť (: ♥ A ďakujem.

9. Určite sa tam choď pozrieť! (:
    Je tak trošku zašitá, ale pokiaľ si uložíš ulicu, nemal by byť problém.

10. Beautiful photos! That cat cafe sounds so nice, we have one that just opened here in Toronto that I need to visit :)

ReplyDelete
  11. Ach jo, Budapešť je super. My sme tam s drahým boli na svadobnej ceste a tento rok sme si to kúsok obnovili jednodňovým výletom. Cat Caffé som bohužiaľ nestihla, lebo sme mali dosť nabitý program, ale o ZOO caffé som nevedela. Tak snáď nabudúce :)

12. RariMoon✧・゜*11 January 2016 at 19:30

Wow.
    Simply wow.
    I adore cats, and everything is oh so beautiful, take me traveling with you ! ♡

Ohdearmilk ✧・゜*

ReplyDelete
  13. Budapešť milujem, hoci áno, dohovoriť sa v angličtine je v 90tich percentách heroický výkon ... samozrejme česť výnimkám. Occhhhh a Zoo Café znie geniálne - určite pri najbližšej príležitosti navštívim...hoci hada si určite nevypýtam.=D Kamarát má zatiaľ malú užovku a ani tej som sa nedotkla. Plaší ma fakt, že pri prudkých pohyboch dokáže "vystreliť" a zakúsnuť sa...a ja nemám rada akékoľvek prudké pohyby. =DDD

14. Isabelle Geeraerts23 January 2016 at 21:10

Hi I just discovered your blog and it's so refreshing, loving your style!

Would you like to follow each other (GFC, G+, Polyvore, Fb) ?

Let me know so I can follow you back anytime soon <3

Kisses

x Isabelle | Outfit Van De Dag

Facebook Page *Click*

ReplyDelete
  15. I see you had an amazing time in Budapest.

Their city zoo seems amazing!

16. Cláudia Pereira24 January 2016 at 13:41

Omg THAT COFFEE WITH CATS!!!
    Thanks for your visit darling.
    sparklingbronze.blogspot.pt

ReplyDelete
  17. This place looks beautiful! I love buildings that have a gothic architectural style to them, xx
    Rivania | The Glam Unicorn

18. Paulina Wierzbińska24 January 2016 at 15:01

Cats are so adorable, great photos. I want to visit Budapest after watching them! xx

gingerebelq.blogspot.com

ReplyDelete
  19. I couldn't understand any of what you wrote... but your pictures are amazing! It seems like such a beautiful city to visit!

www.lindseyginge.com

20. Beautiful photographs!

www.brooklynglam.com

ReplyDelete
  21. Ooh such beautiful photos, you've got me missing Budapest it's such a gorgeous city! Wish I'd known the Cat Cafe was there when I went, that looks so fun!

Anoushka Probyn - A London Fashion Blog

22. Wow!! really beautiful photos <33 I love it :)

23. Wonderful photos :3

Kisses

Cantinho da Suu (I'm following, so if you want, follow me back :3)

24. I love this city!

Alice Cerea,

Babywhatsup.com

ReplyDelete
  25. Wonderful photos! The cat cafe is such an interesting concept :) Thanks for this little virtual tour ;)

fashionabejita.blogspot.com

26. Breathtaking photos of Budapest! Never been there before, looks like a gorgeous place to visit. The shoes by the river really stood out.

xo, Alice || a l i c e / T Y P E N U

ReplyDelete
  27. Beautiful pictures, Budapest looks like a lovely place. I love cat cafe's I went to one in Montréal and one in Melbourne, both very different but both a lot of fun!

Sally ~ DiagonSally

28. Gorgeous photos - especially the cat cafe, how fun!

xo Annie

New England Romance

ReplyDelete
  29. Do kočičí kavárny se už hrozně dlouho chystám, ale ještě jsem se tam nedostala, nicméně fotky mě navnadily, abych to uskutečnila co nejdříve :)
    www.andie-chambers.com

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥